Naturnära egenvård från norden | Fri frakt från 399kr

Köpvillkor

 

Betalsätt


Vi använder Klarna som betalningsförmedlare som erbjuder fakturabetalning, delbetalning, kortbetalning samt direktbetalning via bank. Har du frågor rörande din faktura eller ditt delbetalningskonto (ej produktfrågor) så kontaktar du Klarna på 08-120 120 10.

Det finns även möjlighet att välja Swish som betalningsmetod. Du betalar tryggt och säkert med din Swish-app.

 

Leverans 


Beställningar skickas inom 1-3 arbetsdagar. 

Fraktfritt inom Sverige över 399 kr. Fraktkostnaden är annars 59 kr.


Leveranssätt

 

Vi skickar våra försändelser med Postnord. Mypack collect är standard där paketet lämnas till mottagarens lokala postombud. Leverans till postbox är också möjligt. Skriv i meddelanderutan vilket som önskas. 

Ej uthämtat paket debiteras 100 kr.


Returer


Som privatperson har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Om du ångrar ditt köp mejlar du oss på kundservice@qforskin.se och meddelar att du vill utnyttja ångerrätten. Vi mejlar då en returfraktsedel samt en retursedel som vi ber dig fylla i och lägga i paketet. Efter att vi mottagit returen och säkerställt att produkterna är oanvända och i dess originalkartong genomför vi återbetalning eller kreditering av faktura beroende av valt betalsätt. Vid återbetalning dras kostnaden för returen av från det belopp som återbetalas. Kostnad för returporto är 100 kr.

Du har inte ångerrätt om: varan är använd, förseglingen brutits eller om varan inte är i originalskick.

 

I de fallen där en använd vara lämnas tillbaka eller på annat sätt förstörs av dig som kund har vi rätt att dra av värdeminskningen när vi återbetalar dig.


Reklamationer 


Vi gör alltid vårt yttersta för att du ska få varor av högsta kvalitet, men ibland kan det bli fel. Om du har fått en skadad eller felaktig vara ber vi dig att kontakta oss på kundservice@qforskin.se

Om du ska skicka tillbaka en skadad vara till oss gör du det enklast i det emballage och förpackning som den skickades ut i. Vi följer konsumentköplagen vilket innebär 36 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, dvs fel som fanns i varan vid leverans.

Vid eventuell returfrakt av skadad/felaktig vara står alltid vi för returkostnaden. Notera dock att vi endast står för kostnaden om du först kontaktat oss och fått instruktioner att skicka tillbaka varan.

 

Allergisk reaktion


Vid allergisk reaktion vänligen kontakta alltid kundservice.


Ej uthämtade paket

 

För paket som inte hämtas ut debiteras 100kr.


Dataskyddspolicy


Vi värnar om våra kunders integritet och säkerhet. Därför har vi valt Umbraco som webshopsleverantör då de är väl anpassade efter GDPR. För att öka säkerheten är trafiken till vår webbutik är krypterad med SLL.

När du som kund handlar hos är vi

personuppgiftsansvariga. När du väljer att betala med kort sparas informationen hos Klarna, ingen annanstans.

Vi skickar ut e-post till samtliga kunder som har sagt att de vill ha nyhetsbrev. Dessa nyhetsbrev skickas till den e-postadress som kunden angett. Man kan alltid avsäga sig från sådana utskick från oss genom att klicka på ”avprenumerera” i slutet av varje e-postmeddelande.

När man skickar in en analys eller bokar telefonrådgivning sparas de personuppgifter som man själv anger. Detta inkluderar utöver e-postadress även telefonnummer som man önskar bli uppringd på. Vi sparar informationen för att kunna erbjuda en personlig och relevant supporttjänst vid framtida kontakttillfällen.

Vill man avaktivera ett kundkonto är det enkelt att göra. Man kan även närsomhelst invända mot marknadsföring genom att klicka på avregistreringslänken i nyhetsbreven eller kontakta kundservice.


Kundservice


Vi finns här för dig! Vi finns tillgängliga alla vardagar mellan kl 9-16.

Telefon: 08-754 37 00 
E-mail: kundservice@qforskin.se